Julefrid


Godkväll i stugorna! Idag är det 4e advent och allt julpynt är på plats här hemma. Hade det inte varit så att skolan slutar på tisdag hade man ju kunnat vara hemma och njuta av julefriden...

Förutom fix med massa julpynt har jag idag hunnit med att sova alldeles för länge, gå en långpromenad med mamma, lyssna på julkonsert i kyrkan och sist men inte minst bakat scones.

Imorgon ska vi ha de första avslutningskonserterna och jag tror jag slutar ganska tidigt eftersom att de bara håller på på förmiddagen. På kvällen är det tomtefesten i parken. Vi ska dit. Självklart! Det är ju på sådana här ställen vi kristna behövs. Jag kan bli så irriterad på de som bara snöar in sig i kyrkan och väntar på att alla ofrälsta ska söka sig dit. Visst, det är jättebra om dem gör det, självklart. Men jag tror att vi måste söka oss utanför kyrkans portar och våga bli använda där också.

Det är vad jag tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0